söndag 20 oktober 2013

Hallen uppe och lilla toaletten

Så här ser det ut när man kommer upp från entréplan. Det är en liten hall med en liten klädkammare och en pyttig toalett. Och så leder den in till pojkarnas rum också. Men den här lilla hallen finns det stora planer för. Någon gång i framtiden så skall vi nog höja taket och få in en takkupa och ta bort klädkammare och förstora toaletten och få in en dusch där. Men det ligger rätt långt i framtiden.

Så vad har vi tänkt att göra under mellantiden? Först och främst så har vi en pågående vattenläcka vid skorstenen. Där tavlan hänger på bilden. Och även inne i sovrummet på väggen mot skorstenen. Så efter att vi fixat läckan uppe på taket (plåtarna runt skorstenen behöver fixas) är planen at ta ner väggarna runt murstocken och se hur stor skadan är. Vi hoppas på ganska liten men det vet man ju aldrig.


Handledaren behöver slipas och sen lackas om. Den har lite skador på sig. Samma gäller trappstegen som också hade mått bra av en slipning och sen ett lager med riktigt hård lack. Bättre ljus i trappan hade inte heller gjort ont. Ingången till krypvinden behöver vi också fixa till så att den blir lite mer osynlig och så bort med tapeterna och få till lite ny färg. Antar att det blir grönt eller vitt. Vi behöver få till en grind för Erik och Johan också. Johan löser ju trappor rätt bra men vill inte att han får för sig att drutta ner där mitt i natten. Så prio på att få grindar på plats. Skall kolla på blocket om de finns några begagnade att köpa.

Det här är den läckra toaletten på ovanvåningen. Tobias gillar toastolen så den kan vi nog låta vara ett tag. Jag tänkte att jag skulle måla golvet med golvfärg och sen byta ut blandaren mot en engreppsblandare, Spegeln och lampan från badrummet där nere skull nog göra sig rätt bra här och sen funderade jag lite på att få till en riktigt rolig tapet här inne. Något glatt. Men sen har jag ju min gamla dröm om att någon gång ha en liten toalett med Fantomen-serien på väggarna. Den här toaletten kanske är den perfekta aspiranten för att kunna göra det? 
Kvar här uppe finns också den lilla klädkammaren som de har fyllt med ett gäng med lampor. Vet inte vart de använt alla lampor men det är MÅNGA. Om någon undrar så är det en mink som hänger från taket. Dörren går till krypvinden. Den får vi nog ta och snygga till och sen får vi börja med att använda det här som våran garderob. Jag föreställer mig att det här kommer vara ett lekrum med lilla köket och docksängen och lilla bordet sen. Men jag vet inte om vi kommer hinna med det innan killarna är för stora för sitt kök. Gillar den idén i alla fall.

Vi får väl se vad som händer. Så här ser det i alla fall ut nu. Vad det blir sen får vi se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar