fredag 25 oktober 2013

Lägenheten fixad och fotad

Igår så kom fotografen från Erik Ohlssons fastighetsbyrå som vi anlitat för att sälja våran lägenhet. E var väldigt duktig och klickade på men det började regna så vi hann inte med balkongen och hon glömde våran lilla toalett. Det är lätt att tro att den är en klädkammare. Tror att vi skall säga till mäklaren att ha den dörren lite öppen på glänt och med lampan tänd så att inte folk missar den på visningen.

I alla fall så röjde vi för fullt igår och även i förrgår. Tyckte att jag lyckades ordna rätt bra. Var lite småsaker som behövde flyttas runt när E kom men förhoppningsvis fick hon till lite bra bilder. Hon skulle komma förbi idag och fota balkongen och lilla toaletten. Jag kom på det att jag faktiskt har två blåa rum just nu. Jag som inte gillar blått hemma hos oss. Toaletten har vi petroliumblå handdukar i. Så jag köpte en blå pumptvål och schampoo och sånt är ju också blått så jag ställde in en blå vas också. Erik och johans rum är ju också lite blått. Eller turkost. Så blått där med. Två blåa rum.... Så kan det gå.

Jag tänkte lägga upp fotona här också när vi fått dem för granskning. Skall spara dem också. Kan vara kul att ha för framtiden. Vi tyckte att vi fått bort alla sladdhärvor men E lyckades hitta lite fler sladdar som fick stryka på foten. Så nu letar vi efter våra laddare överallt. TVn och telefonen kopplade Tobias i igen. Skönt.

Funderade på visningen så är det ju lite saker som vi behöver få bort från lägenheten men som vi behöver ha kvar , som tex Eriks säng. Funderar på att vi skall ställa den utanför förråden närmast vårat trapphus. Alltså inte i vårat eget förråd för där får den inte plats. Så kan vi ställa de sakerna som vi behöver lyfta tillbaka upp igen i den. Så blir det "hyfsat lätt" att flytta undan för visning och flytta tillbaka för att kunna bo.

Jag hoppas verkligen att vi får sålt lägenheten för mycket pengar. Hade varit så skönt att ha en bra buffert för renoveringen. Vi kommer väl få ta ett privatlån för att kunna finansiera allt och sen få dit en mälkare för ny värdering och kunna skriva om det till bostadslån istället. Uppvärmningen, taket och badrummet tror vi kommer "höja värdet" mest och det är mest akut också. Får vi ordning på hallen och vardagsrummet också så det känns välkomnande så tror jag det blir lite lättare att få en bra värdering.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar