lördag 19 oktober 2013

Planlösning - Vindsvåning

Vindsvåning får det att låta som att vi håller på med något flådigt i Vasastan och inte ett litet hus i Lindome. Men nog om det. Så här ser pojkarnas våning ut i dagsläget. Nä, man kan inte se fuktfläcken vid skortenen på planlösningen men jag skall ta med det på någon av bilderna när jag visar vad vi tänker göra med hallen uppe.
Så det blir ju var sitt rum till pojkarna. De skiljer sig i storlek men det är inte så mycket vi kan göra åt det. Får hoppas att de inte kommer hata oss alltför mycket för det. I alla fall så slipper de gå igenom varandras rum för att komma ut och de behöver inte bo i en källare. Alltid något att vara tacksam för.

Idéen med övervåningen är att pojkarna skall kunna tillbringa mycket tid här utan att vi stör dem så tanken är att vi, när vi behöver lägga om taket, också fixar en takkupa med fönster så att vi får lite mer yta och lite mer ljus i mellandelen av övervåningen. Något sånt här.
Känns som en bra idé att få till en dusch här uppe. Kanske inte helt enkelt och den här planen lär ändra på sig en massa innan det är dags men det är kul att fundera på i alla fall. Jag tror också att jag har hittade tapeterna till deras rum på Flügger idag. Från ECO Happy serien. Väldigt sköna tapeter. Tobias gillade dem också. Får se om det blir dem till slut. Skall i alla fall få in dem här när jag orkar leta upp dem. Men inte ikväll för nu är det dags för mig att sova lite. Är hur trött som helst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar