onsdag 16 oktober 2013

Så börjar jag...

Vi skall köpa hus! Tobias och jag. Väldigt spännande och väldigt läskigt. Men det finns så mycket som vi behöver oroa oss för och jag har lite svårt att få plats med allt i huvudet. Så jag tänkte att jag skulle skriva ner det istället. Hålla koll på allt någon annanstans än bara i mitt alltför fulla huvud. Så here goes.
En bild på huset är väl en riktigt bra idé så här just nu.
Besiktningen är gjord men vi har inte skrivit på än. Besiktningen visar på en del saker som vi behöver ta itu med.
1. Plåtarbeten på taket vid skorstenen
2. Vindskivor och hängrännor
3. Tak ovanför dörren
4. Plastmatta i tvättstugan
5. Golvplattor i källare
6. Växter nära huset
7. Renovera fönster

Och så våran egen lilla lista på saker:
1. Badrummet. Nya ytskikt och nytt nytt. Innan vi flyttar in.
2. Köket. Riva vägg, nya skåp och vitvaror och nytt golv och det mesta andra också.
3. Ytskikt överallt.
Så jag behöver göra en uppdaterad plan för alla områden i huset känner jag. Det får bli min plan för kvällen efter det att A och M har hämtat alla bebisgrejjer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar