lördag 19 oktober 2013

Vardagsrum och nedre hall


Det finns inte så mycket som vi behöver göra i hallen och vardagsrummet mer än att riva ner kopiösa mängder med tapeter. Så det kommer väl ta lite tid. Vi behöver också ta fram alla eldosor så att de inte hamnar bakom tapeter igen. Vi får nog inte behålla möblerna. De känns verkligen som våran stil....

Vi har nog tänkt att vi kommer ta bäddsoffan till vardagsrummet. Vad vi skall göra med våran soffa och fåtölj vet jag inte riktigt. Funderar på om vi skall lägga ut dem på blocket och bli av med dem. Tror inte att vi kommer ha något rum inom en snar framtid som vi kan utnyttja dem i och gör vi om i källaren så tror jag nog att vi vill köpa nytt då. Eller kanske lägga ut soffan och behålla fåtöljen

Vi kommer nog att måla hallen och sen kommer vi nog ha lite tapet i vardagsrummet. Jag har snöat in på den här tapeten.
Som ser bara lite jeanstygsaktig ut på avstånd. Alltså inte så här virrig. Väldigt snygg tror jag. Hade varit kul att mål hallen i den gröna färgen och sen ha den här i vardagsrummet på tre av väggarna. Det tror jag hade blivit läckert. Tobias är inte helt övertygad. Vi får nog gå och titta på den live så han får en bättre känsla. Johan och jag åkte förbi Flügger idag för att spana in den nya affären (superfin) och då tog jag tid att titta på lite av de tapeter som jag tittat ut på tapetorma. Det är verkligen skillnad i verkligheten. Har hittat lite nya favoriter till pojkarnas rum. Happy-serien från ECO har mycket roligt.

Men åter till vardagsrummet. Vi kommer behöva gardiner också. Jag tror att våra vita vi har i lägenheten kommer vara för korta för att ha i huset och jag funderar nog på att jag skulle vilja ha tunnare gardiner i vardagsrummet. Vita får de nog vara i alla fall.

I hallen så skall vi ta ner hatthyllan som finns där nu. Den har jag tänkt att förpassa till källaren för att kanske komma upp i grovingången. Men vi får se. Den hatthylla som nu sitter i källaren kommer vi ta upp. Den är mycket snyggare. Syns lite dåligt på den här bilden men ändå.

Sen behöver vi någon form av skoförvaring också. Jag vet inte riktigt hur vi skall få till det på ett bra sätt. Misstänker att vi får platsbygga något. Vi skulle behöva en stol också. Så att det blir lättare med pojkarna. Det fina radioskåpet som står i hallen nu kommer nog hamna i hallen igen. Och någon av speglarna. Antingen guldspegeln eller den tredelade. Lutar åt den tredelade.

Så med ny färg, ny hatthylla, snyggt skoställ och en stol av något slag så kommer nog den här hallen se helt fantastisk ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar