måndag 18 november 2013

Innan byggare

Det finns ju vissa saker som Tobias och jag behöver ta tag i innan byggarna skall komma in och fixa vårat badrum och kök. Så jag försöker göra en plan för det med. Så här tänker jag. Vi har ju funderat på att sälja köket på blocket.se. Så det bör vi nog göra så snart som möjligt. Fast så kan vi ju använda skåpen i hobbyrummet och bara sälja av kyl/frys och spis. Vilket kanske är lättare också. Men det är något vi måste göra i alla fall.

Men att vi skall sälja och spara saker från köket gör att vi måste plocka ner köket själva och göra det innan byggarna kommer. Så att såna lätta saker som vi klarar av själva inte kostar oss en massa pengar. Så en liten lista:

1. Försök sälja kök på blocket eller montera ner köket och sälj vitvaror. Ställ ner i hobbyrum så länge
2. Se om det går att lossa garderoberna i matsal och serveringsgång och flytta dem till sovrummet
3. Ta loss golvlister, döp dem och ta undan dem för att snygga till dem om möjligt
4. Leta reda på eldosor i väggarna och var elen går idag. Ta fram så att vi kan visa elkillen
5. Måla elementen
6. Montera ner spegel, lampa, toapappershållare och krokar i badrummet. Bär upp och sätt i klädkammare tills vi fixar lilla toaletten
7. Kolla i tvättstugan hur vi vill ha TM och TT placerade
8. Täcka golv i hall och vardagsrum med täckpapper
9. Skruva ihop skåpstommar om vi har tid och orkar

Så det är lite att hinna med när vi får ta över huset och innan våra byggare kommer in. På något konstigt sätt så ser jag fram emot att göra det här skitjobbet också. För jag vet vad det är vi vill göra och vi gör det här för oss själva, för vårat hem och för våra pojkar. Jag undrar om vi kan få mamma att passa pojkarna under dagarna så att vi kan jobba på ordentligt tillsammans. Eller så får en jobba och den andra hålla koll på pojkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar