måndag 4 november 2013

Johan funderar

I går kväll när jag kröp ner i sängen så gosade Johan (som verkligen inte är bra på att lägga sig i tid) in sig hos mig och tittade på Ipad:en och sa till mig: "Mamma, titta huset." Han ville att vi skulle titta på bilderna på huset. Lille snutten. Han funderar så mycket. Så det var väl klart att vi tittade på bilderna på huset. Men det kändes rätt fort att han tyckte att jag hade alldeles för lite bilder på hans rum. Och det har jag ju. Det är ju inte alls särskilt många som vi har.


Så nu får jag lägga till alla som jag har från övervåningen så att vi har något att titta på ikväll om han skulle fråga igen. Han tittade också på de tapetförslag som jag hade och han gillade den med mycket blommor och blått i sig (ECO Happy 02 eller nr 3 här. Så den får det nog bli i hans rum. Jag skall se om jag kan välja ut några andra i den genren och se om det är något annat som faller honom på läppen mer. Fast hans favoritfärg är ju rosa för tillfället men eftersom jag verkligen avskyr rosa mer än babyblått så känns inte det som att han får igenom den färgen. Så dum är jag.


 Johans rum. Det kanske inte syns så tydligt på den här mörka bilden (jag är ingen mästerfotograf) att det är lite målarfärg som släppt från taket. Det kan vara fukt bakom. Men besiktningsmannen kunde inte mäta upp något och det finns inget sätt att ta sig in i den kattvinden som är bakom väggen här. Så det får bli en nice överraskning i framtiden.

 
Takfönstret och räcket. Innanför här skall vi nog ha något litet bord. Det blir nog skötbord från början eftersom vi inte har någon vettig plats för skötbord i det här huset. Tapeterna är rosa och bubbliga. Det är så charmerande att jag ryser...
 
 
Fick en fråga från svärfar om vi skulle ersätta den här halvväggen med ett räcke istället. Det är något att fundera på. Jag har inte tänkt det men för att få ljus ner i trapphuset så kanske det skulle vara en bra idé. Men det blir i alla fall inte i första vändan.


Vad jag inte skulle ge för att få behålla denna fina bokhylla! Gillar mycket. Vi får väl höra vad säljarna säger om våran idé att de får lämna kvar allt och inte behöver städa mot att vi får flytta in tidigare. Det borde de gilla eftersom de nu också har vattenläckan vid skorstenen att oroa sig för.

 
 Dörrarna i det här huset är verkligen hur fina som helst. Lister och annat behöver målas men innerdörrarna är verkligen i ett jättebra skick. Kul när det finns såna orginaldetaljer kvar.

 
Erik gillade också dörrarna. Att öppna och stänga och öppna igen. Gillade inte riktigt att han ville stänga in mig i sovrummet när han själv hade fri springväg till trappan. Men det verkar inte som att den tanken slog honom som tur var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar