söndag 10 november 2013

Tapeter och färg i hall, kök och vardagsrum - Del 2

Så mycket att välja och så lite tid! Tobias gillade INTE mitt första val till tapet i köket som var Orla Kierlys Classic stem olive. Han tyckte den var för grön så jag visade den lite mer färgglada Multi Stem Original.
 
 Den gillade han mycket bättre! Hurra. För jag tycker den är superfin och den kommer bli snygg med våran läckra kaffemaskin och min fina radio. Härligt. Visade den för svärföräldrarna i helgen och de påpekade att Tobias syster F har den här i sitt kök. Så kan det gå. Tobias systrar har ju god smak och de bor båda i 60talshus så det är nog inte så konstigt om en del blir rätt likt...

Jag tror också att jag har ändrat mig om färgen på Scribble tapeten som jag tänkt i vardagsrummet. Istället för den gröna Olive välja den som heter Clay fast frågan är om det blir väldigt beige i vardagsrummet då? Med bäddsoffan, beige matta och beige väggar? Eller om det blir en bra neutral grund som gör att vi lätt kan plocka in andra färger? Något att fundera på tror jag i alla fall. Fast något med färg måste vi få till. Annars blir det kaffe latte fest inne i vardagsrummet.

Jag har också funderat en del på kakel. Gillar 15x15 men vill nog hellre ha matt än glansigt. Pratade med Tobias om det och han var ok med det bytet. Men att det skall vara 15x15 verkar vi nog vara rätt överens om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar