fredag 8 november 2013

Tapeter till barnen

Nu har jag funderat om igen. Jag älskar de gröna tapeterna som jag valde ut för övervåningen och Johan gillade en av dem också. Men så funderade jag. Är det inte roligare att välja ordentliga barntapeter? Det är ju inte så att vi är helt okunniga och vi kan ju tapetsera eller måla om när de blir lite större så det är ju inget problem. Och det kostar ju inte jättemycket med tapeter till deras små väggar. Det mesta är ju tak i dom ändå. Så jag letade upp lite tapeter som jag tänkte testa på killarna. Alla bilder hämtade från Tapetorama. Det är verkligen en jätteskön site!


Dotty Yellow från Firm Living. Johan älskar ju sina ugglor så han kanske gillar den här med? Men det kanske är en sån där tapet som jag gillar bättre än han...


Firm Living igen men den här gången Animal Farm. Ockås en väldigt härlig tapet och den är ju grön... 



Jag vet ju att om jag visar en tapet med Thomas Tåget så kommer detta vara det självklara alternativet för en viss liten Johan. Han ÄLSKAR Thomas tåget. Frågan är om jag står ut med en tapet i grått och blått?


En tapet från Lavmi som heter Bruno och jag måste nog säga att jag Lav den tapeten. Och någon av pojkarna måste ju också tycka att detta är världens schysstaste tapet!


Lavmi igen. Fast David Light Blue. Gillar inte flygplanen lika mycket som bilarna men bra med alternativ. Kanske hade varit bra för en yngre kusin B?

En tapet från PaperBoy. D'ya thinkesaurus Blue. Dinosaurier som jagar små pojkar. Ingen tapet för våran Johan men kanske Erik gillar? Återstår att se. Och återstår att se vad Tobias tycker också.

Efter att ha tagit en ny vända om det här med tapeter med Tobias så funderar vi nog att vi bara tapetserar det lilla sovrummet där uppe med Bruno från Lavmi och så målar vi det stora vitt. Sen när vi flyttar ner så kan Erik få välja själv vad han vill ha i sitt rum. Eller så väljer jag brutalt. Skulle Johan också vilja byta tapet då så är väl det ok. Blir ju inte så mycket tapet när det är snedtak och så kan de få något som båda gillar och eftersom vi alla gillade bilarna bäst tror jag nog att det är ett väldigt bra alternativ för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar