torsdag 28 november 2013

Thomas Tåget



Johan vill ha Thomas Tåget som tapet. Han var helt ok med Tobias och mitt förstahandsval med bilar men nu vill han ha Thomas. Han ÄLSKAR Thomas. Så nu fick jag en helt ny utmaning. Jag gillar inte blått och definitivt inte grått i inredning och den här tapeten är både blå och grå (på vit bakgrund). Jag har verkligen INGET som passar med blått och grått. Vitt funkar ju så Johans överkast är ju helt ok. Men inget annat. Pest. Men det är väl bara bita ihop och göra det bästa av situationen.

Brunt, orange och turkost som jag hade som plan går ju helt bort. Så nu får jag tänka om. Babyblått och grått... Vad matchar man med babyblått och grått???? Vitt och rött. Blaaa... Kanske svart? Men det är ju supertrist i barnrum. Mera grått? Fast babyblått. Gult kanske? Fast det är ju ljusgult och rosa som skulle funka. Men ärligt. Det är så puttinuttigt att jag får kräkkänslor.

If you cant beat them, then join them. Får gå på mera blått. Marinblått som är ändå en rätt ok blå färg med babyblått. Även om jag hellre tar turkost eller petrolium som båda är mycket snyggare än marin men de färgerna funkar inte med babyblått. Den tapeten är ju också dyrare än min favorit.


Den är så fin och har så härliga färger! Jag kan leva med den här blåa färgen som är klar och härlig. Inte babyblå. Är det försvarbart att skita i vad Johan tycker? Köpa honom en extra DVD med Thomas Tåget och sätta upp Bruno från Lavmi? Känns som en bra sak att göra. Fast sen. Vad spelar det för roll. Vi kommer väl tapetsera över den om några år ändå och det går ju att stänga dörren. Får väl fundera på det över jul så kan vi tapetsera i januari om vi hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar