fredag 17 januari 2014

Kök - Uppdatering

Insåg ju att det var en stund sen som jag gjorde en uppdatering om vad som har hänt i köket och det är ju faktiskt en hel del. Våra polska byggare är ju nu tillbaka efter att ha firat jul och nyår hemma med sina familjer. Byggingenjör J informerade Tobias att de kommer vara klara på måndag med allt. Härligt. Vi bad dem även att sätta reparationsväv i vardagsrum och hall så vi bara kan måla där sen.
Så här kommer bilder på vårat nya kök!
Det är så mycket som har hänt så det får bli många bilder. Först. Kakel på plats! Här är det inte helt klart än men det är det nu men det var så mörkt när jag åkte dit och lämnade våran nya blandare till köket. (ja. Den försvann någonstans och vi fick köpa en ny.) Men i alla fall så är det kaklat och det betyder att diskbänken och bänken är på plats förutom den lilla delen bortanför kyl och frys som led av lite felmätning och annat och som vi fick beställa ny.


Tapet har satts upp! Och den är så fin! Och så färgglad! Jag älskar den! Här håller de fortfarande på att sätta upp tapeten. Byggjobbare V frågade om de skulle sätta upp fönsterbrädor men jag känner spontant Nej än så länge. Jag vet inte om jag vill ha dem och tills jag vet säkert så får det vara.

En annan sak som är klar. Vägg för att skärma av mot kyl och frys. Den är nu också målad och ser fin ut. Vi kommer nog att måla med skoltavelfärg så vi kan få en matlista i huset också. Det är ju något som vi verkligen gillat i lägenheten och vill ha igen. Får hoppas att pappsen kan göra en till sån list som vi kan lägga kritor i. Sen är det ju städskåpet som behöver en uppfräschning också. Det skall jag också försöka ordna. Men nog om vad vi skall göra och tillbaka till vad som är gjort för det är mycket!

 Fläkten är på plats! Och hålet ut är på plats och röret som var med från IKEA var för stelt så J fick köpa ett nytt lite mer böjligt. Men det skall snart sättas på plats. Så fläkt klart! Nedanför fläkten så finns även hällen som också är på plats i bänkskivan. Väldigt snyggt blev det. Den är 80 bred och det är något som vi hoppas att vi kommer gilla. Induktion. Där är jag lite skeptiskt. Men det blir nog bra. Får hoppas att vi har några kastruller som går att använda.

 Så här fint blev hörnet. Visst blir man glad av tapeten?!!? Jag blir i alla fall superlycklig. I det här hörnet så kommer Johans och Eriks lilla kök stå, tror vi. Kan vara rätt bra att de kan använda sitt kök när vi använder vårat. Här syns också att fönsterfoder är på plats. Det är dom som jag och systerdotter E slet med för ett tag sen. Nu sitter de på plats och har fått en sista strykning färg också.

Här syns en sak som kanske inte blev helt perfekt och det är att kyl och frys sticker ut en liten liten bit ut från städskåpsväggen. Det är inte helt optimalt men det bästa som gick att göra. Där som ni ser det långa vattenpasset kommer våran kamin förhoppningsvis att stå. Men så länge så kommer vi ställa in vårat fina sideboard som vi fick med oss i köpet. Så det är köket. Det har hänt mer som jag kommer dela med mig av när jag tagit nya bilder. På måndag skall våra killar vara färdiga. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar