söndag 12 januari 2014

Sovrum - färdigmålat

 Vårat sovrum på övervåningen är nu så gott som färdigmålat. Att måla fönster och dörrfoder gjorde susen. Innan hade de samma färg som de nymålade väggarna så det såg bara beige ut allt ihop. Nu ser man en distinkt skillnad vilket är väldigt bra. Golv och golvlister är inte på plats än på de här bilderna. De kommer. Men allt går inte så snabbt som vi hade önskat.
Kolla bara på den här vackra dörren! Vilken härlig färg och mönster! Det är så man blir glad av att få ha såna fina saker kvar i huset. Men plastmattan. Grå och så sliten. Det skall bli skönt att slippa den. Lille Erik fick äntligen komma in när jag tog fotona. Det gjorde honom glad och mig nervös. Ville inte att han skulle peta på dörrfoder eller gå emot och bli nedsmutsad. Men det gick bra.

 Här syns ett problem som vi har med det här rummet. Om man tittar på elementet så syns gammal tapet där bakom. Jag vet inte hur man lossar på element och en vattenfest kändes inte som en bra idé så jag har bara försökt sträcka in pensel bakom elementet. Det här är resultatet. Inte helt lyckat. Om någon vet hur man lossar vattenelement så att vi kan måla bakom så tar jag gärna emot tips...

Så imorgon efter det att vi varit på förskolan så skall vi försöka få till golvet. Får se hur det går. Både Tobias och jag behöver jobba. Men vi behöver få lagt golv också. Vi får se vad som händer. Nu är det för sent för att fundera på såna saker. Dags att koppla ner och sova lite.

1 kommentar: