söndag 16 februari 2014

Hallen

Hallen var ju inte riktigt fullt fungerande. Vi behövde någon typ av skoförvaring och vi behövde sätta upp hatthyllan och vi behövde få ordning och vi behövde en vit spegel istället för den mörkbruna.
Så jag gjorde lite försök att strukturera hallen i veckan. Det gick väl så där. Jag fick upp nyckelskåpet som jag spraymålat ute i garaget. Det blev fint. Fick flytta på nyckelfågelhusen för att få upp nyckelskåpet. Hade en fundering på att sätta upp något mer där men jag hittade inget bra.
Jag skruvade upp två skruvar som fick hålla tygpåsarna som pojkarna har mössa och vantar i. Det blev väl sådär. Den sitter lite trångt och tar upp lite plats från pojkarnas jackor.
Jag satte upp stängerna till hatthyllan också och det blev väl helt ok (fast lacken hade runnit lite så jag fick försöka rulla dem så att det inte syns).

Fast om man tittar på dem i den här vinkeln så ser det väldigt fint ut. Och hållarna är så rena och fina. Jag är väldigt nöjd med att pojkarna satt sönder den andra hatthyllan så jag fick ta upp den här från källaren. Det tog inte någon lång stund innan den här hatthyllan blev dränkt i jackor. Det är något magiskt med öppen förvaring. Det blir kaos på 10 min.
 Kaos lyckades även denna lilla pärla hitta på. Han ville så gärna hjälpa mamma med skruvarna. Så de spreds ut över hela golvet. Men vem kan vara arg på den här gulliga lilla ansiktet? Dessutom så hoppas jag att han kommer vilja hjälpa till att fixa så jag försöker uppmuntra det så mycket som möjligt. Även om det innebär att jag får plocka skruv från hela hallgolvet.

Bredvid spegeln satte jag upp tre små hyllor. Det blev väl ok. Men den mörka spegeln äter upp ljuset i hallen. Det blev liksom inte något som blev helt bra. Suck. Och så var det det där med skorna och var vi skall ha dem?

Så det tog en stund och en runda till IKEA. IKEA är vårat andra hem just nu. Vi är där jämt känns det som. Och vi kommer få åka tillbaka snart eftersom jag missade en konsol och vi behöver fortfarande en hallmatta. Men tillbaka till vad vi fick tag på när vi var på IKEA. Tanken var ju något lågt långt skåp som vi kunde använda som bänk och så ha skåp eller skoförvaring under. Men det blev inte som vi tänkt oss.

Resultatet blev ett högt skoskåp med massvis med plats för många par skor och en skohylla. Så spegeln fick tas ner eftersom den behövde flyttas på lite. På bilden står den borta vid pojkarnas jackor och krokar. Men eftersom vi tog ner den så kändes det som en bra tidpunkt att ta ner den hela vägen till garaget för att få den vitmålad eller sprayad. Så den är där nu. Två lager med spraygrundfärg och tre lager hittills med vit färg. Så om några dagar kan vi nog ta in den här igen. Den sprayfärgen stinker verkligen så det blir till att låta den torka och vädra länge, länge, länge,...

Bild rakt framifrån. Jag har försökt att få upp lite saker i hyllorna. Det ser rätt ok ut men skoskåpet ekar tomt. Vi behöver nya hål för spegeln så spackel och måla behöver också göras. Sen var det där med hallmatta och måla lister. Får se vad Johan och jag kan hitta på imorgon. Han har haft feber idag så det blir ingen förskola för honom imorgon. Det kanske kan bli en tur till IKEA.

Gjorde en liten uppdatering på motsatt vägg också. Tre små krukor från IKEA har fått ta plats här. Hade en cylindervas med två av växterna men det såg inte så fint ut längre så det var dags att flytta dem så det här blev resultatet. Kan knappt ge mig till tåls tills spegeln är färdigsprayad och på plats och vi har fått till våran sisalmatta som vi tänkt kommer bo i hallen. Längtar. Men för nu känns det bra.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar