söndag 9 mars 2014

Hallen - klart

Spegeln är på plats! Hurra!
 Jag har så väntat på denna dag då vi fått upp spegeln igen! Den är så vit och fin nu. Ja det finns lite skavanker på den och jag var tydligen inte helt noggrann när jag tejpade så det finns lite brun kant på vissa ställen. Men helt klart mycket bättre vit än mörkbrun ljusätande spegel.
 
Skohyllan är också på plats och på den så sitter våra små hyllor. De innehåller lite senapsburkar från Rörstrand och en höna, lite stenar och några kottar och lite pennor. Och skoskåpet har fått en liten blomma som vi fick av syster V i inflyttningspresent. Den passar väldigt bra här. Men det känns fortfarande som att det är något som saknas här. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men det är något. Det enda som jag är riktigt säker på skall bo här är hönan. Gillar den skarpt men i övrigt kommer det nog bli en liten omflyttning.

Men hallen känns mycket skönare nu med den vita spegeln. Här är en vy från vardagsrummet och mot hallen. Den gröna färgen i vardagsrummet är skön mot den beigea färgen i hallen. Dörrarna in till köket har fått sina dörrstoppare nu. Jag löste det när jag hittade dem i skolådan och rensade runt alla badrumssaker. De små krukorna på väggen med gröna växter gillar jag skarpt. Än så länge har de inte dött och vi går heller inte in i dem som jag var lite rädd för. De ger bara lite skönt grönt i hallen.

Något som man kanske inte tänker på med en gång är att jag flyttat skohyllan till andra sidan väggen under hatthyllan. Det är inte för att den passar så bra där. Vilket den inte gör eftersom elementet är i vägen men den passar bättre där än under spegeln.
 

Det är för att den här skall få plats under spegeln. Det är en gammal leksakslåda som vi använt under många år Tobias och jag och nu har den hittat ut till hallen. Den stod inne i köket innan i pojkarnas lilla hörna men det funkade liksom inte riktigt bra. Men här får den vara både pall och förvaring.

Det kanske inte är så att vi kommer ha filtar och kuddar här i men eftersom Tobias retade sig på filtar och kuddar och jag såg en möjlighet så hamnade de här. Jag kan tänka mig vant och mössförvarig. Hjälmar och väskor. Såna saker borde kunna passa perfekt här. Men det är ju också en sån sak som man får prova sig fram till. Vissa saker tar tid på sig att hitta sin användning. Men locket är i alla fall vadderat med en skumgummibit och ett möbeltyg som jag hade över. En häftapparat gjorde jobbet och en fin bänk/pall/sittplats har gjort entré i hallen.

Vyn från dörren. Mycket finare med vit spegel. Den observante kanske märker att jag inte nämnt hallmatta som jag hade som plan att fixa. Den är faktiskt lite on hold. Jobbarkompis K har en matta som nog kan användas här men hon har inte riktigt en bra plan för att ersätta den mattan hemma hos sig och eftersom jag kan få mattan för en riktigt billig penning så tänker jag nog att jag kan vänta ett tag. Sen har jag lite funderat på att om vi kanske skall ha en plastmatta här. Något med lite färg. Kanske en Pappelina? Så innan jag riktigt bestämt mig så känns det rätt att vänta lite. Är det förresten någon som har en bra idé på hur vi skall få ner skylten med änglar som sitter på toalettdörren? Jag vill högst ogärna skada dörren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar