måndag 3 mars 2014

Städskåp - Klart

Så nu är städskåpet klart! Har fått upp både dammsugarslangshängare och en extra hylla för damsugaren och ett S för att hålla upp mattpiskan. Städskåpet är officiellt klart nu. Härligt.
 Först en före bild. En stång för att hålla upp dammsugarslangen. Ynkig gul färg. Ingen mer förvaring än hyllan och överskåpet. Dammsugaren och hinken slåss om utrymmet på golvet som inte ens var helt utan det tittade upp isolering vid dörren. Här fanns helt klart en förbättringspotential.

 Och så en fin efterbild. Jag visar inte överskåpet som innehåller toapapper, bindor och schampoo och tvål. Extrasaker som får bo här tills det att vi fixar förvaring i källaren. Hyllan huserar nu alla större rengöringsmedel och extra mopphuvuden och sånt. På sidan så finns det två trådkorgar som innehåller rengöringsmedel och extra disktrasor.

En liten stilbild på den extra hyllan som jag byggde idag för att kunna få plats med både dammsugaren och hink inne i skåpet utan att den ena täckte för den andra. Nu får hinken bo under och dammsugaren på. Här syns även dammsugarslangshållaren som blev inköpt idag. IKEA verkar vara det enda stället som säljer såna nu. I alla fall så fanns det inga på Bauhaus eller på Claes Olsson som jag kollade av i veckan. Men på IKEA fanns det och det var ju bra det.
Hyllan byggde jag av överblivet golv. Två delar ihopsatta för att bilda ytan och sen en liten golvlist i framkant och för att hålla upp hela konstruktionen så använde jag trä från en gammal sängbotten. Nu är jag klar med städskåpet. Nu är det väl bara att sätta igång och städa. Vilken dag som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar