torsdag 20 mars 2014

Tavelvägg

Trappan upp till våran övervåning har de hemskaste tapeter som finns, enligt mig. De är svagt rosa och bubbliga. Men i våra prioriteringar så har trappan hamnat väldigt långt ner på listan. Så den får vara svagt rosa och bubblig ett tag till.
Trappräcket är jättefint men trappstegen behöver slipas om. Det får bli efter det att vi målat/tapetserat om trappan så tar vi trappstegen. Men som sagt det får bli ett senare projekt. Till hösten kanske. Eftersom vi hellre vill lägga tid på att fixa räcke och tak ute och räcket runt balkongen och stenläggning. Helt enkelt saker utomhus.
 En bild nerifrån och upp. Där uppe ser man grinden och dörren in till pojkarnas rum. Här syns den rosa färgen rätt bra. Så eftersom vi inte tänker göra något åt den eländiga tapeten just nu så kan vi väl i alla fall försöka maskera den. Och vi har ett gäng med ramar och bilder som vi hade i förra lägenheten som legat på golvet inne i gästrummet och tagit plats. Så varför inte få upp lite tavlor i trappan?

Sagt och gjort. Det kanske inte är den mest planerade upphägningen av tavlor och fotona i kanske skulle kunna varit ett bättre urval och lite mer enheliga. Och jag kanske borde engagerat mer än tio minuter på att hänga upp dem men nu är de uppe i alla fall och jag är supernöjd. Mycket roligare att titta på foton och ramar istället för bubblig rosa vägg. När jag har lite mer tid någon dag skall jag välja ut lite nya foton och kanske bara ha brunvita  foton i ramarna. Det hade nog varit snyggt.

Hela vägen ner finns det nu fina ramar och foton att titta på. Jag är väl kanske inte helt övertygad om svarta ramar med tanke på räcket. Men jag tycker att det ser bättre ut nu än innan i alla fall. Och så skönt att få bort ramarna från golvet.

Så gått från det här tomma trapphuset.

Till det här. Jag måste säga att för att varit ett tio minuters jobb så gav det ett väldigt härligt resultat. Jag är supernöjd. Det är nästan så att jag inte ser de rosa bubblorna längre. Eller i alla fall så kan jag leva med dem till hösten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar