onsdag 30 april 2014

Barcelona!

Mina systrar och jag åkte till Barcelona i helgen. Det var mellansysters present från släkten när hon fyllde jämt och i fredags bar det iväg. Det var länge sen jag skrattade så mycket på så få dagar. Jag har världens härligaste systrar! Tack!
Vi fick tid att träffa syrrans dotter S och pojkvän P som bor där nere nu så det var supermysigt! Massor med god mat och mycket god Cava, Sangria, Mojito och lite skoskav hann vi med under dagarna och nätterna som vi hade där. Så nu skall jag bli lite sentimental. Vilka härliga människor jag har runt omkring mig och jag är verkligen tacksam för det! 
 
En del sightseeing blev det också. Smala gränder och balkonger med massor med blommor. Hur häftigt som helst. Små botiquer med massa spännande saker att shoppa.

Selfie. Vi gillar verkligen stora solglasögon. Tack syster S för lånet! Vi är snyggast i världen!

Kunde även träffa min kompis H och hennes härliga barn! Tänk att hon bott i Barcelona i tio år! Hur häftigt som helst. Hennes dotter C blev väldigt förtjust i min syster V. Och lunch med paella och vin vid stranden är helt underbart. Skulle kunna göra det flera dagar i veckan.

En natt-selfie. Man ser ju att vi alla har samma föräldrar. Hotell 1898 (nära La Rambla) har verkligen en lysande takterassbar med utsikt över hela stan. Dyra drinkar också men innan en god middag så är det ett perfekt ställe att njuta av utsikt och vänner.

Även om det lyckades regna på oss två gånger så var vädret för det mesta helt underbart.

Tja. Vad säger man. Mojito. :-) Man måste nog ha varit med för att förstå hur kul detta var. Synd bara att stället hade världens äckligaste toalett. Det verkar vara ett tema i den här staden enligt kompis H.

Syrrans dotter S och pojkvän P. De var inte helt ok med att göra knäppa saker på bild. Så det här var det bästa. Han lyckas rätt bra med systerdotter S ser mest bara söt ut. Gosiga människor!

Tyvärr så hann vi inte med att gå in i Sagrada Familia som jag gärna hade velat men prioriterar gärna att träffa folk än saker :-) Men vi bodde ganska nära så vi tittade utanför i alla fall. De har hunnit en bra bit längre än när jag var i Barcelona sist. Det var kul att se. Så vi systrar lovade varandra att vi skulle åka tillbaka tillsammans när bygget skall vara klart 2026. Så det löftet tänkte jag tvinga mina systrar att hålla.

Tänkte dela med mig av den enda lilla inredningssak som blev inköpt i Barcelona. Jag köpte faktiskt tre saker sammanlagt i inredningsväg. Men en gick sönder i resväskan på vägen hem. Det var en flamencodansare som jag hade tänkt att jag skulle spraymåla vit och sätta i bokhyllan i vardagsrummet. Men så blev det alltså inte. Får kanske se om jag kan hitta någon ny sån när vi åker till syster S nya semesterbostad i sommar.

Men vad som klarade flygresan var två härliga gula små skålar. Jag bara älskar dem! De är så glada och varma i sina färger. De får bo här i köket tillsammans med skålen som jag gjorde när syster V och systerdotter E och jag var och målade keramik.

På bänken i köket så hade jag lite turkosa grejer. Och det samlades en del plock och skräp här uppe. Bestämde mig för att plocka bort det turkosa som stod här i hörnet innan. Det kändes lite för mycket vinter nu.
 Dessa solgula små härligheter behövde lite sällskap. Har ju sån tur med trädgård som blommar nu så jag passade på att plocka in kvistar och blommor. Jag inser också att det nu är så ljust ute så borde det här hörnet ha mer ljus. Jag måste nog se till att få upp min andra ljusskena som jag tänkt. Allt har sin tid. Nu skall jag bara njuta av att jag fick ordning på den här hyllan. Ibland behövs utrensning och omflyttning.

För tre euro styck känns det som helt överkomligt. Nu ångrar jag bara att jag inte köpte en större också. Man tänker inte alltid hela vägen. Men det är mycket somrigare och finare än de turkosa sakerna som var där innan. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar