måndag 7 april 2014

Fönsterbrädor

Så här såg det ut för någon månad sen i vårat vardagsrum. Det är väl inget fel på det egentligen men det är så tomt! Ängsligt nästan. Även om vi har gröna väggar och försökt piffa med röda kuddar så ser det tomt och ekande ut. Det behövs mer. En sak som jag insåg var att fönsterbrädor var nödvändigt. Det behövs för att skärma av de stora elementen.

Så jag dumpade de gamla hållarna till våra fönsterbrädor. De var skitfula. Jag klarade inte av dem helt enkelt. Så det fick bli nyinköp på K-Rauta. Dessa är väldigt diskreta, vita och enkla och rätt dyra. Fönsterbrädorna är de som fanns här innan så de kostade inget. Undersidan är väl inte deras finaste sida men ville visa hur jag gjorde. Vilket var en väldigt enkel process. Jag skruvade fast den första konsolen och sen fick Tobias hjälpa till med att hålla upp fönsterbrädan med ett vattenpass på och jag höll andra konsolen under och när han sa att det var i våg så fick Erik ge mig en skruv som jag skruvade i hålet medan han försökte få in nästa skruv i det andra hålet. Det var trångt men rätt mysigt att kunna göra saker ihop.

När pojkarna gått och lagt sig för kvällen så var det dags att fästa fönsterbrädorna. Hade frågat på K-Rauta vad man skulle använda för att fästa sten mot metall och detta Kiiltfix massa skulle tydligen göra susen. Så vi får väl se om det håller.

 Två generösa ränder på hållarna och sen la jag bara på fönsterbrädan igen. Det har nu fått torka i några dygn och det sitter som berget. Så det verkar som att de hade rätt på K-Rauta.

Så med fönsterbrädan på plats så blir inte elementet så framträdande och jag kunde plocka ut lite blommor från gästrummet och sätta in här inne istället.

Jag har också fått upp några tavlor på väggen ovanför soffan. Det är de samma som vi hade i hallen mot toaletten i lägenheten. Det ser fortfarande tomt ut i hörnet vid lampan och jag saknar ett bord där. Något riktigt litet som vi kan använda att ställa kaffekoppen på när man sitter i soffan och surfar.
Jag känner också att det här rummet behöver guld. Jag vet inte riktigt hur och varför men det bara känns så. Tror att guldspegeln kommer in här någonstans och kanske någon pryttel.

För någon annan än mig kanske denna lilla skillnad inte är värdig att skriva om men ärligt gör det mycket för rummet. Det är mycket mysigare nu. Ombonat på något sätt. Jag har också sett till att fästa upp gardinerna så de är lagom långa nu. Det var helt klart också en förbättring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar