söndag 27 april 2014

Schabloner till vardagsrummet?

Jag håller på att fundera lite på hur vi skall kunna få våran gröna soffa att inte krascha så mycket med våra gröna väggar.
Min första tanke var att vi skulle måla väggen bakom soffan beige istället för grön. Vilket är en tråkig lösning. Framförallt eftersom jag gärna vill ha den grön. Men så började jag fundera på det här med schabloner. Finns ju faktiskt en hel del fina schabloner och jag skulle gärna vilja prova att måla schabloner. Det är också lite roligare än randig vägg som man ser överallt nu, tycker jag.

Så jag har funderat på lite olika alternativ. Tanken är att den gröna färgen som vi har i vardagsrummet nu kommer fortsätta att vara bakgrund och sen kommer jag måla schablonen i beige.
Så de starkaste kandidaterna hittills är:
Orientaliska blommor från Schablonhuset.se

 
 
 
När jag tittar på de här schablonerna som jag valt ut så slår det mig att de är väldigt romantiska. Jag kanske väljer helt tokigt här? Jag kanske borde göra en egen schablon av tapeten i köket? Jag vet att jag har fungerat på det för trappan upp till övervåningen. Hålla det enkelt. Fast jag skulle gärna vilja prova på att schablonmåla. Eller så är det så att jag borde måla breda ränder?
 

Så alternativen just nu är:
1. Lämna det grönt
2. Breda ränder i grönt och beige
3. Schablon av tapeten i köket
4. Orientaliska blommor
5. Arabesque
6. Desktop Heraldic 2
7. Klassiskt Skrivbordsunderlägg 59

What to do? What to do?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar