fredag 23 maj 2014

Album - 2013

Jag har som plan att göra album för varje år som vi varit gifta Tobias och jag. Detta blir en liten present till Tobias på våran bröllopsdag i februari. I år var albumet inte riktigt färdigt till februari. Inte mars heller. Och inte april. Men NU i slutet av maj så är den äntligen klar. Inskickad och vi har nu fått den!
Eftersom myphotobook.se använder sig av UPS som leverantör och de bara kan leverera saker dagtid så fick jag ta leveransen till jobbet. Där jag misstänker att posten var lite glömska med att skicka mail till mig att jag fått paket så det tog några dagar innan jag hämtade upp det.

Men här är nu det nya albumet i all sin prakt. Färgen är samma bruna färg som vi har på alla andra album och fotot är det enda foto som vi har på hela familjen. Känns som att vi måste försöka få till ett nytt familjefoto till sommaren. Det är så kul att ha något sånt! Gillar.
Jag har märkt att sen vi fick Johan så har tjockleken på albumen ökat markant. Från sådär 72 sidor upp till 108! nu. Vi försöker få till en blandning av kort så det inte bara blir på pojkarna. Men det är ju svårt eftersom de är så söta och gosiga och nästan de enda som vi fotograferar. I år har det ju blivit en del husrenoveringsbilder också men för de här albumen vill vi ha på familj, vänner och släktingar och inte så mycket på saker.

Jag tar alltid två kopior av varje årsalbum. Ett som vi har hemma och ett som vi har i sommarstugan. Det är kul att kunna ha bilderna på två ställen. Men för i år så måste jag tänka ut en bättre strategi för hur jag väljer ut kort. Jag funderar på att kopiera de bilder som jag kan tänka mig att ha i albumet månadsvis över i en separate folder så jag bara behöver gå igenom dem när det är dags att göra album. Jag tror att det är en bra strategi men det är nu maj månad och än så länge har jag inte implementerat den idéen. Inte så duktigt av mig. Så i helgen kanske jag kan ta mig tid att göra det. Få en bra struktur. Kanske. Om jag inte har något annat att göra...

Våra årsalbum bor i vardagsrummet här hemma. I våran stringhylla. Nu när vi fick en ny bok att ge plats för så fick jag flytta om lite så att den skulle få plats i rampljuset. Så är det bara pojkarnas böcker kvar. Jag har tänkt att jag skall göra varsin bok åt dem från deras första levnadsår som bara är fokuserat på dem. Jag började med en för J men efter en massa datatrassel så hamnade den på en disk utan länkningsfilerna som blev raderade så jag får inte upp den igen. Så det blir till att göra ny. Vilket jag tror kan vara bra också. För så bra koll som jag hade på J har vi inte haft på E.  Men det får bli när det blir kallt igen. Nu är det för varmt och soligt för att hålla på med såna aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar