söndag 4 maj 2014

Toaletten - fönsteruppsnyggning

Jag har frågat på jobbet. Jag satte upp en lapp men ingen ägare gav sig till känna. Det fanns nämligen tre superfina hus stående på en hylla inne på en av toaletterna. Jag ville så gärna ha hem dem. Men efter veckor utan svar så tog jag med dem.
Så det kanske blir så att jag måste köpa några fler fast för tillfället är jag så nöjd med dessa. De är från flygbolaget KLM. De som flyger första klass får ett sånt här litet hus fyllt med sprit som en liten present. De har tillverkats sen 50talet så det finns ganska många typer.

I vårat badrum så har vi ett fönster. Det väntar på att bli målat för det är gult och rätt sunkigt för tillfället. Jag ställde dit en orkidé för att liva upp det lite. Och det var väl helt ok så länge blomman blommade. Nu ser det mest lite tråkigt ut. Lite ensamt. Så jag tänkte att de där fina husen skulle få bo hemma hos oss istället.

 Och så här blev det. Jag ställde dit husen men då såg krukan alldeles för stor och klumpig ut så den fick flytta in i lagerrummet (det är vårat gästrum men det ser för tillfället ut som ett lager. Hemskt. Jag skall ta tag i det när jag har tid). Istället för krukan så tog jag in en flaska med en murgröna i som stått i köket och ett litet glas med lite blommor från trädgården och min nya parfym som min käre make köpte till mig.

En enkel uppdatering men det ser så mycket mysigare ut nu i badrummet. Till och med min make upptäckte husen. Jag brukar i vanliga fall få visa honom vad jag gjort men det här såg han själv. Kul att fått det ordnat. Nu får jag bara se om någon hör av sig och vill ha tillbaka dem eller betalt för dem. För nu vet jag vad de kostar. För jag fick hjälp med att hitta dem här. Jag satte upp en ny lapp på toaletten på jobbet när jag tog med dem. Betalar gärna för dem om någon vill ha betalt och vill de ha tillbaka dem så får jag köpa nya egna på siten ovan. Konstigt att en sån här sak som faktiskt inte kan användas till något var något som fastnade på mig. Jag är i vanliga fall väldigt skeptisk till prydnadssaker. Jag kanske håller på att bli gammal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar