tisdag 3 juni 2014

Taveluppdatering

Vi har väl inte haft alltför mycket på väggarna på övervåningen. Förutom fotoväggen som leder upp till övervåningen så har bara lite tavlor stått lutade mot en vägg och en del konst som J och E har gjort har legat på deras byråer. Jag var en aning trött på att ha en massa ramar och bilder bara stående utan att ha en plan för dem. Så något var tvunget att göras.

Låt oss börja i vårat sovrum. Jag hängde upp de fina canvastavlorna som vi gjorde till förra lägenheten. De fick en bra plats ovanför min klädförvarning inne i sovrummet och en gammal fin plansch som jag köpte när jag var väldigt ung fick plats bredvid fönstret. Och det var taveluppdatering i vårat sovrum. Klart.

Inne i pojkarnas rum så fick lite andra tavlor plats. I stället för att ha dem i en hög på byrån så fick de hänga på väggen istället. Den nedre raden har pojkarna själva målat. Den gröna och blå tavlan har J gjort och den röda i mitten är Es mästerverk. Ovanför dessa så hänger en inramad J-hand och trollet har jag målat. Jag fick tillbaka den av min fars fru för ett tag sen. De hade sparat den i alla år sen jag gjorde den som sjuåring. Utan att gå in på min ålder så var det MÅNGA år sen...

Så från en tom vägg med bara en spegel till att bli en vägg med lite mer konst. Så nu hänger lite mer uppe på väggarna och lite mindre står i hallen på golvet. Spegeln var ju ett Holmens fynd som jag skrev om här när jag gick igenom alla uppdateringar som vi då gjort på övervåningen. I det inlägget kan man också se den fina högen med tavlor i hallen och högarna med tavlor och spel som låg på pojkarnas byrå. Gardinen har små bilar på sig och hur jag gjorde den har jag också skrivit om här. Det finns några ramar kvar som kanske kan hitta ett ställe snart men ingen mening med att stressa. Vi har ju bara bott här sen i februari. Det är ju bara fyra månader. Fyra månader. När är det egentligen dags att stressa upp sig för saker som inte är klara? Finns det något bra svar på den? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar