söndag 17 augusti 2014

Hylla

På en liten loppis i Skene. Som inte råkar vara Erikshjälpen utan en annan som ligger i närheten men som jag inte kommer ihåg namnet på så hittade jag en pryttelhylla. Heter det så? Skit samma. Det är i alla fall hylla på bilden nedan. Jag la inte med den när jag skrev om de andra sakerna som jag köpte då för jag ville överraska systerdotter E när hon kom på besök. Jag ville att vi skulle göra iordning hyllan tillsammans. Hon brukar gilla att pyssla lika mycket som jag.
 
Det var ett ganska litet projekt. Lite sandpapper och mycket sprayfärg. Runt hela ramen så fäste vi ett mörkblått band (faktiskt samma band som jag använde till pojkarnas gardiner). Ja, sen var det klart.
 
Vi gjorde en till dekoration. I några av rutorna så satte vi lite turkost papper bakom för att det skulle se lite snyggt ut. Blev riktigt läckert, tycker jag.

Systerdotter E har tänkt att ha sina nagellack, foton och lite annat i facken. Jag hoppas att jag kan få ett kort när den sitter uppe på väggen fylld med allsköns grejer. Men tills dess får vi nöja oss med det här efterfotot så länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar