torsdag 18 september 2014

Groventrén status

Så jag har ju en bänk, en hylla och ett skåp att bygga i groventrén. Jag har en plan för det men jag har lite problem med att få till själva inköpen till detta. Byggandet skall väl inte vara några större problem tror jag men inköpet. Suck. Jag funderar också på att kanske leja ut arbetet med själva inköp och konstruktion. Vi får väl se hur det blir. Men så länge tänkte jag att jag åtminstone kunde snygga till det i väntan så jag ställde in lite saker som skall vara här sen också.

Bänken har jag lånat från tvättstugan där den stod i vägen men det är som sagt ingen permanent lösning. Dynorna tog vi hem från stugan. De skall ligga på den långa bänken sen och backarna som står under skall bli många fler och innehålla uteleksaker och skor. Jag skall se till att märka upp dem så att det blir lätt att veta vad som skall gå vart. Sist men inte minst så har jag lagt hit två kuddar. När vi var på IKEA så hittade jag dessa kuddfodral till det fördelaktiga priset av 9 kronor på fyndavdelningen.

Vi har en plastmatta i sommarstugan som skall få flytta hem och bo här i hallen. Men så länge så får nog syrrans matta bo här. Jag lånade den av henne och jag tycker färgerna passar bra här. Den gula virkade korgen har min kära svärmor virkat. Jag kortade handtagen något och testar om den skall bo här nere i groventrén. Vi köpte också en hallmatta på IKEA. Det är Trampa som ligger vid dörren. De två mörkbruna korgarna är våra gamla tvättkorgar. De får nu husera paraplyer och sportutrustning. Jag är inte helt säker på att detta är en permanent lösning så vi får se. Jag känner in rummet som Ernst Kirchsteiger säger.

Låt oss ta en före och progress-bild för att liksom jämföra vad vi hade att jobba med och hur det ser ut nu.
Före
Progress
Bilden påminner mig. Jag skall ta och byta ut lampan också. Jag tycker att det ser lite trevligare ut nu i alla fall. Nattklubbsväggen är borta. Pannan borta. Elkassett borta. Och solen har hittat in här. Det får mig att le. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar