tisdag 16 september 2014

Skåpet i inre hallen

Låt oss se på hur Våran inre hall såg ut. Inte så kul. Fanns väl egentligen ingenting förutom dörrar här inne,

Och jag skall inte ljuga. Jag har lagt till 6 dörrar till till detta lilla utrymme som redan hade fem dörrar men oj så mycket bättre det blev! Den gula färgen blev verkligen lyckad. Med ett sånt här utrymme där det inte finns något dagsljus så behövs det något soligt, tycker jag, och den här gula färgen gör det för mig. Tillsammans med den gröna färgen på dörrarna så känns det väldigt bra för mig.

Den gula färgen i bilden ovan är missvisande. Den ser jättegul ut och den gröna dörren ser också gul ut. Tanken med fotot var att visa hur den gula dörren i groventrén hänger ihop med skåpen i inre hallen. Det funkade inte. Jag antar att jag behöver jobba på mina fotokunskaper. Vilket år som helst skall jag göra det.

När luckorna var uppe så såg jag också till att måla golvet här inne med. Tanken är ju att fyra golv kommer se likadana ut. Det i groventrén, inre hallen, snickarboden och hobbyrummet. Snickarboden och hobbyrummet ger lite mer utmaning eftersom ytan på de golvet skiljer sig åt från plastrutorna som ligger i inre hallen och groventrén. 

Vi satte även de nya handtagen på plats. Det är billighetsknoppar från IKEA som vi köpte i somras och som nu fått sin plats. Det var bara att borra med 5mm träborr och sätta på plats. Det syns på knopparna att de två dörrana längst fram i bilden ovan öppnas åt var sitt håll. Jag hade föredragit att de öppnades åt samma håll men det är inte alltid man får välja när man återanvänder gamla skåp. 

Så golvet är klart, Skåpet är på plats. Väggarna och lister är målade. Dags att ta tag i inredning! Hurra! IKEA, syster V och Holmens marknad har fått besök av en girig P som tar allt hon kan få tag på. Nu skall det planeras och sättas på plats och ordnas och strukutreras och flyttas om och ändras och bestämma vad som skall vara vart. KUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar