torsdag 25 september 2014

Val av matta

Först och främst. Visst är den fin, min ljusslinga!?! Ok jag vet att jag är typ nummer hundra på den bollen. Alla har en sån men jag tycker verkligen att den är fin! Men det var ju inte riktigt det som jag skulle skriva om i det här inlägget om utan  jag tänkte skriva om mattor men jag kunde inte motstå att nämna mitt fina ljusinköp. Tillbaka till mattorna. Jag fick låna ett gäng med mattor från syster V som hon hade över i sina gömmor. Jag fick med mig en bunt hem och provade igenom vilken som skulle kunna passa här nere i inre hallen.

Först en stor matta. Den är vävd i både plast och tyg. Perfekt i storlek men färgerna var fel för det här utrymmet. Vilket var synd för jag gillar storleken på den.

Nästa matta jag provade var en liten grön matta. Den här var perfekt i färgen men den kändes lite för liten. Framförallt efter att provat den stora mattan ovan.

Jag provade även den fina gula mattan som vi hade i övre hallen och som styvmor G har gjort för att se om den kunde passa här och det gör den. Men den är också lite smal. 

Jag provade även den blåa mattan som jag också lånade av syrran. Men den är blå. Kändes helt fel i det här utrymmet. Den multifärgade mattan som jag satte i groventrén fick vara kvar där och den här blåa mattan fick flytta in i tvättstugan där den gör sig bra mot det rosa golvet. Inte en lösning för all framtid men för nu funkar den bra.

Jag beslutade mig för att använda två mattor här nere så länge. Både den gula från övre hallen och den lilla gröna som jag fick låna av syster. Det är inte helt perfekt. Jag hade nog hellre velat ha en bredare matta här nere. Men det fungerar ok för nu, tycker jag.

Jag gillar verkligen att det är samma golv nu inne i inre hallen och i groventrén. Skall bli så skönt att få samma färg på nästan alla golv här nere så det blir enhetligt. T gillar i och för sig det gröna golvet i hobbyrummet men det kommer också få bli grått. Jag hittade en matta på Holmens som skulle göra sig jättebra inne i hobbyrummet men jag kan inte förvara den tills det att vi fått ordning på det rummet också så den fick hänga kvar. Kanske den finns kvar om några månader när vi förhoppningsvis fått iordning på hobbyrummet också? Man kan ju alltid hoppas. Eller så kanske jag har ändrat mig tills dess. Det har ju hänt förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar