onsdag 22 oktober 2014

Det är mycket nu och inte så mycket färdigt

Så när man drar igång med många saker samtidigt så kommer det en period där inte så mycket blir klart. Vilket är lite trist. Just nu är det en sådan period. Så jag tänkte bara nämna alla halvfärdiga projekt med lite bilder om hur läget ligger just nu.

1. Adventskalender
 Jag har tänkt göra en adventskalender till killarna. Jag tänkte göra påsar för den och sen hänga upp dem med klädnypor. Eftersom killarna är två så blev det väldigt många påsar. Som tur var så hjälpte syster S och systerdotter E till med att vika och tejpa påsar.
 Så nu skall det köpas in småsaker och skrivas lappar för de dagar då aktivitet är present i kalendern. Jag tror nog också att jag kommer behöva göra några större påsar också. Så detta är ett halvfärdigt projekt.

2. Schablon måla
 Jag har tänkt att någon gång schablon måla i vardagsrummet. Jag har provat att frimåla i gamla lägenheten och jag tänkte att jag skulle prova på det igen men med ett eget mönster. Så formen ovan har jag skapat själv.

Hur det kommer se ut i verkligheten kan anas ovan. Vilken vägg och vilken färg och hur det skall se ut får ni vänta på ett tag till.

3. Trädgårdsgång skall bli gräsmatta
Så den här gången som nu är stenlös skall försvinna helt och ersättas av frodig gräsmatta. Kanten mot rabatten skall vara kvar och bumling-stenarna i kanten skall ersättas med normala kantstenar.

Så kanten fixades till och vi fick bort all kant mot gräsmattan och började fylla på med jord. Då kom regnet. Så det här jobbet är inte heller avslutat men det kommer en uppdatering om det här med.

4. Avsluta jobbet i snickarboden
 Så skruvar och småsaker skall upp på väggen. Håltavlan skall få verktyg på sig. Där åkte jag på patrull och det tar evigheter att gå igenom alla skruvar och småsaker för att få in det här.

 lädförvaring av något slag inne i snickarboden behöver jag få till.

Bänkskiva och dörr behöver sågas till. El behöver sättas in och handtag behöver bytas ut. Det mesta ligger i tidsplanen så det är på gång att göras.

5. Grovingången
Grovingången där det skall fixas bänk och förvaring. Och bygga in elskåp och allmän uppdatering. Det här är också på gång nu. Min gamla kollega J har anlitats igen för att lösa lite saker här nere i källaren. Så det ligger en plan.

Jag säger inte att detta är den kompletta listan. Vi har saker att göra på en massa mer ställen. Hobbyrummet, vinkällaren, elen i inre hallen, tvättstuga, trappan upp till övervåningen, trappan ner till källaren, listerna i hallen, uteplats och så vidare. Det finns mycket att göra. Men de projekten ovan är på gång nu och som jag aktivt gör något med. Men som sagt. Det är inget som är avslutat. Undrar om det är ok att skriva om totalt ofärdiga grejer? Skit samma. Det är för mig och för mitt minne. Nu skall jag skapa utkast så jag inte glömmer bort att skriva om de här sakerna sen när de är klara. För det hoppas jag blir inom en rimligt framtid. Det finns ju en plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar