tisdag 11 november 2014

Hänga skjortor

 Det finns ett rum som lämnar en hel del att önska i vårat hem. Det är vårat blivande hobbyrum. Just nu är det mest skräprum. Och det är här hänger vi våra rena skjortor när vi har tvättat. På den fina ställningen som står ovanför docksängen och lekköket, bortanför mangeln och bänken som jag lyfte in här från grovingången. Ja ni ser. Det är kaos. Det finns en plan men det är ingen plan som vi skall exekvera nu så det får vara. Men en sak ville jag lösa. Jag ville inte längre hänga tvätt här inne. Det känns helt enkelt inte bra.

Jag har ju en stor tvättstuga som lämpligen borde kunna husera skjortor som skall torka. Jag tänkte inte lägga några pengar om jag kunde undvika det. Så jag funderade och funderade och sen såg jag i sofiasinredning.blogg.se där hon skrev om en enkel lösning för klädförvaring. Där hon hängt upp ett rör i snöre på två krokar. Det kändes som en bra lösning för våran källare också. Men det är ju bara att inse att vi inte har någon takhöjd att räkna med så att hänga ner någon som helst rör långt ner inte skulle fungera för oss. Sen såg jag inte heller någon anledning att köpa ett rör eftersom vi hade ställningen i hobbyrummet och det var ju en tredelad sak som vi ärvde i köpet av huset. Så stången upptill kände jag att jag lätt kunde återanvända.

Så pojkarna och jag åkte till Jula och köpte stora krokar. Som T var snäll nog att borra hål för och fästa i taket. Det är tur att jag har en make som är stark nog att borra i taket med våran stora tunga borrhammare. Jag är ledsen att du inte hittade öronpropparna, min kärlek, så du fick pip i öronen av det men jag är väldigt glad i resultatet. När krokarna var på plats så var det bara att hänga upp stången.

Och nu hänger skjortorna på plats ovanför resten av tvätten. Alltså det kommer ändra sig väldigt mycket här inne någon gång i framtiden men eftersom vi har de svarta rören för bergvärmen bakom så kommer vi ändå inte kunna ha så mycket annat där så vi får se. Det kanske blir en permanent lösning. Kanske inte.

Däremot att kunna hänga all tvätt här inne i tvättstugan känns väldigt bra. Så en väldigt liten uppdatering. Kostade oss 40 kr för 5-pack krokar och tio minuter i tid. Vinst för att inte ha den där ställningen i skräp förlåt hobbyrummet? Ja det är nog värt några tusenlappar skulle jag nog vilja säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar