fredag 16 januari 2015

Fyra års present

Min stora kille J är nu fyra år. Stora killen. Lille snutt. Älskar honom som en tok. Han fyllde år i söndags. Kalas med kompisarna på förskolan. Tio små knattar som röjde runt. Så gosiga. Han fick jättemycket fina presenter både från familj och kompisar. Tack så mycket!

Tänka sig för fyra år sen så var det här min lilla docka! Så liten och så hjälplös och så fullkomligt supergullig för att inte tala om trött!

Jag tänkte skriva lite extra om en av klapparna som min lille J fick på sin födelsedag. Den har stått inslagen hemma hos oss sen vi var nere i Skåne runt jul. Det var födelsedagspresenten från farmor och farfar. Jag har lite undrat vad det var i detta långa  paket. När J öppnade det så blev jag så glad! Han hade lite problem med att koppla vad det var innan vi satte upp det.

En fint och härligt litet indiantält! Jag har älskat dessa sen jag såg ett sånt här tält hos Anu som har siten Nalles House och går ni in och tittar så spana in hennes gulliga pojkar. Vilka lintottar! Hon har även instruktioner om hur man kan sy ett själv. Inte identiskt med det som vi har men hennes instruktioner går ju att modifiera efter egna önskemål. Jag har inga beskrivningar på det här tältet eftersom jag inte gjort det själv men i alla fall.

Till det lilla tältet så ingick en fin ljusslinga som är kopplat till ett batteri som har en liten egen ficka (till höger i bilden ovan). För att kunna hänga upp ljusslingan så har min planerande svärmor satt upp små klädnypor. Vem tänker på sånt??? Rara G! Det lyser supermysigt inne i tältet med ljusslingan. Den lilla ficklampan som han fick av sin lilla kompis D hänger också här inne men den är lite skarp för myspysbelysning.

I ingången så hänger tre små fina vimplar som dekoration. Det är väl kanske det som saknas i Anu's lilla indiantält. Hon är ju väldigt svart/grå/vit men det är ju inte riktigt min stil så det här passar oss bättre.

 Så nu står det fina tältet inne i vårat gäst/lekrum till pojkarnas glädje. Bäst är att knö sig in med mamma och busa på de fina fårskinnen och kuddarna som jag satt in i tältet. Ser fram emot att kunna plocka ut det till trädgården i sommar. Kommer verkligen bli en hit, tror jag. Cykeln han fick från oss var ju inte hälften så populärt som tältet. Tack igen, G och H!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar