tisdag 6 januari 2015

Garderob i hallen - planen

Det här är våran garderob i hallen. Visst ser det bra ut? Ordningen är supersnyggt. Typ mängder med jackor. T påstår att han använder alla sina. Det är säkert sant. Men han kanske inte använder dem jämt? Så att i våran trånga hall hela tiden är ärligt talat inte ok för mig.

Vi har ett problem som jag hoppades kunna lösa med den här garderoben förutom att ha kopiösa mängder jackor i och det var att jag ville få till en plats för printer och papper här inne. Det finns liksom ingen riktig plats för ett arbetsrum i vårat hus. Inte för att vi skulle vilja ha det heller men ett hem för skrivaren behöver vi.

Skrivaren är en fin sak som jag fick av T i present. Den skriver ut jättefina bilder och fungrar väldigt bra på vårat lilla hemmanät.

Men den är stor och står nu inne i lek/gästrummet. Inte det bästa stället för elektronik över huvudtaget. Våra killar är verkligen inga brötiga ungar som skall klättra högt och lågt och leka med bollar inomhus men de är små killar och inte direkt rädda om saker. Så att ha printer stående ovanför leklådor är lite av rysk roulette. Har vi tur så händer inget.

Så jag har tänkt och funderat och tänkt lite till. Det måste finnas någon bänk någon annanstans för att kunna ha skrivaren på som inte är i lek/gästrummet. Som i en hall. Där vi lätt kommer åt den men som vi kan stänga dörrar om så att inte killarna av misstag har sönder den.

Så tillbaka till garderoben. Ser det här organiserat ut? Eller det bästa sätt att utnyttja utrymme? Vi har inget stort hus så att slösa på det här sättet känns fel helt enkelt. Så det måste gå att kombinera de här två bristerna. Få ordning på garderoben och få undan printern från lek/gästrummet.  Så jag funderar.

Planen är att flytta ner en del jackor till källaren. Där vi nu har bra förvaring för sånt i hobbyrummet. Väskor behöver nog inte bo här heller. Under trappan nere i källaren är bra för träningsväskor och träningssaker. Så bort med dem. Och brandsläckaren skall väl finnas nära kaminen när vi skaffar den så den skall väl in i köket antar jag. Städskåpet är en het kandidat. Behöver ha upp den på väggen där inne. Någon käck lösning.

Kvar är de två rottinglådorna. De kommer fungera bra i groventrén, tror jag. Eller kanske i hobbyrummet. De är halvtomma med en del vantar och annat som allt kan flytta ner till groventrén. Det betyder att vi nog skulle kunna använda nedre delen av garderoben till hem för en printer. Det är planen. Nu dags att exekvera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar