lördag 7 februari 2015

Groventré - Före/efter

Jag tänkte visa er lite före och efter på våran groventré.
Det var så här den såg ut när vi flyttade in. Vi ställde bara in barnvagnen här när vi använt den och sen glömde vi bort att det här utrymmet fanns. Den lila väggen gav mig lätta kräks känslor. Även om lila råkar vara en av Js favoritfärger så är det inte min.

Elskåpet blev ju uppdaterat när vi renoverade kök och badrum men att se det här direkt till höger när man kommer in genom dörren gör inte mig superglad i alla fall.

Så här rent fortsatte inte det här utrymmet att vara. Det blev lite av ett skrotupplag. Skräp samlades här. Det är faktiskt lite konstigt hur mycket dynga man kan samla på sig på kort tid. Jag tänker inte visa bilder på hur det såg ut som värst men tro mig när jag säger att det inte var en vacker syn. Som tur är har jag en man som är suveränt bra på att slänga så några vändor till tippen så kunde man i alla fall komma in i det här utrymmet.

Jag skrev hur vi fixade detta fina hål här. När jag ser den här bilden blir jag så glad över att tänka på att det inte längre finn. Så skönt att få ordning.

 Så här blev det färdiga resultatet. Jag är så glad att jag plockade in gult. Vilken glad och varm färg det är. Mattan från sommarstugan gör sig bra här. Jag är glad att vi sparade den.

Så hörnet som vi satte igen. Det syns ganska lite nu. Hyllan och bänken som min gamla kollega J hjälpte mig med. Han ha startat igång sin firma fullt ut nu och slutat helt på jobbet.

 Hyllan är måttanpassad för att kunna hålla två av dessa lådor från IKEA. Jag satte små bokstavstaggar på dem för att hålla ordning på våra mössor, vantar och hjälmar och annat.

 En bild från dörren när man kliver in. Så mycket ljusare och finare. Jag är inte så mycket för bara vitt men så här ser det rätt ok ut tycker jag.

 Och så mina kära falska DOTs knappar. De är inte lika stora eller fina som originalet men så kostade alla mina vad en äkta kostar. Vilket jag ser som en ganska stor fördel. Skulle ni vilja göra dessa själv så skriver jag om dem här.


Jag kunde inte låta bli. En stilbild på krokarna...


Apropå krokar så satte jag fast dessa billighetskrokar från Claes Ohlsson på den brädbit som jag målat gul och sen hängde upp. Enkelt och så fick jag en lite mer unik lösning än de som finns att köpa färdiga. Lite billigare också.


Jag hände också två krokar under elskåpet. Jag tänkte att killarna kunde använda dessa för ryggsäckar och gympapåsar och sånt. De används inte alls än men jag gillar dem ändå.

Och så för att ni skall slippa skrolla upp till hur det såg ut innan. Här kommer de. Före och Efterbilderna....
FÖRE


EFTER

EFTER

FÖRE
EFTER
 Jag kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd. T är ok nöjd. Han vill byta ut dörren också. Fast jag säger nej om vi inte fixar ett tak ovanför dörren. Ingen mening att fixa ny dörr om vi inte tänker skydda den. Vi får se när det händer. Det finns ett frö till en plan. Fast det just nu finns andra planer.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar