tisdag 7 april 2015

Brandsläckare

Den riktigt uppmärksamme såg att våran brandsläckare som låg inne i våran hallgarderob som vi snyggade till här. Ja det är en röda saken som ligger bredvid printern. När jag lyfte ur den härifrån så fick den bo i hallen bredvid skostället. Till killarnas stora förtjusning. Det var väldigt kul att försöka leka med den när inte mamma tittade på. Så jag var tvungen att hitta en bättre lösning. Den skall ju vara tillgänglig men utom synhåll för pilliga småkillar.

Så jag tog er två av krokarna från våran håltavla nere i snickarboden. Sen brutalt skruvade jag upp dem bredvid varandra på väggen ner till källaren. De är faktiskt på samma höjd även om bilden visar dem lite skeva.

Sen var det bara att hänga upp brandsläckaren på de två krokarna. Våran brandsläckare hade en lagom anpassad hängare på baksidan så jag behövde inte konstruera något på själva brandsläckaren.

Så nu hänger brandsläckaren här. Bakom en dörr så killarna inte ser den hela tiden (förutom när vi går ner till källaren och då är det oftast något mer spännande som lockar så än så länge har den fått hänga ifred. E är lite för liten för att nå upp till "sprutaren" alltså handtaget. Så för honom är den inte spännande längre. Så ett hem till en otymplig pryl som behöver vara tillgänglig och ändå utom räckhåll. För oss är det perfekta stället trapphuset ner till källaren. Känns bra att få ordning på detta. Trapphuset är klart. Ja nästan. Jag har en idé till som jag tänkte genomföra.

3 kommentarer:

  1. Vad himla bra att bransläckaren kan bo där i källartrappan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara du! VI är nöjda med att äntligen få ordning på detta. Det har vi väntat på lite för länge..

      Radera