lördag 8 augusti 2015

Stenlagd uteplats - del 3

Så innan semestern började. Eller nästan. Så lämnade jag av med vårat grävande av våran uteplats. Det var ett tungt jobb som krävde sin man. Eller jag borde säga fyra män. Så då var det dags att fylla igen men NollArton-grus och sen flis för att jämna till och lägga stenarna på och flis för att ha mellan stenarna.

Så vi beställde en herrans massa NollArton och flis. Min käre T fick ringa tillbaka till firman som levererade och vi fick halvera våran beställning. Det är bara att inse att vi inte grävt så djup som man kanske borde.

 Men första högen var stor nog ändå. Framförallt för våra killar som bara äskar att leka i våran gigantiska hög som nu ligger i våran garagenedfart. Så när vi har varit hemma så har den här högen varit ett kärt ställe att leka. Även om T och jag hellre använde skott kärra för att få bort högen så gillar killarna att klättra och busa och köra traktor i högen.

 Men fokus för oss vuxna är ju att få färdigt våran stenläggning. Så det var bara att sätta igång. Gången som låg här ville vi i mesta möjliga mån behålla men vi var tvungna att lägga om hela gången för att få bort all växtlighet som fanns mellan stenarna. Vi ville även få bort en del av sanden i gången eftersom myror verkar älska att bo i sand under stenar.

 Så vi jobbade på de dagar som vi har varit hemma den här sommaren. Det är inte så många dagar men de vi har haft har vi tillbringat med att lägga sten. Det kan ju verka som att vi har gjort ganska liten progress vilket är helt sant. Vi har helt enkelt fokuserat på att ha semester mest av allt. Men trägen vinner och även om det tar tid så hoppas vi på att bli färdiga någon gång.

Så det här är status efter dagens slit. Gången är helt omlagd. Inte alls lika fin och rak som innan men det är helt ok. Vi strävar inte efter perfektion utan ok för oss. Så eftersom jag tror att alla andra har lika uselt minne som jag så ville jag ta med en före och progress bild för att få mig att minnas var vi startade och hur långt som vi faktiskt har kommit.

Före
Progress
Nu är det bara resten kvar. Det har faktisk pågått ett annat projekt här hemma under sommaren som jag tänkt skriva om. Fast det får vara någon annan dag. Just nu är jag så trött så jag skall ta och dricka ur det sista av mitt röda vin och gå och lägga min och veta att vi har gjort ett JÄTTEJOBB idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar