torsdag 27 augusti 2015

Stenlagd uteplats - färdig

 Så det här är inte det mest spännande inlägget som jag gjort men nu är i alla fall våran stenläggning klar! Fast när den var klar och jag skulle fota så började det regna. Och det är inte så att det slutat regna någon längre stund sen det började. Så jag förvarnar redan nu. Jag har bara ett klarfoto och det är från lång håll och taget i en annan vinkel än alla andra kort.

 Min läckra make kan lägga sten. Framförallt är han stark nog att flytta de största stenblocken som jag går bet på. Vissa var så tunga att vi fick jobba ihop för att få på plats. Det här är inget kul jobb. Det som är kul är att det blir klart.
 Så mer sten blir lagda och mindre och mindre blir klar att lägga.

 Snart fanns det bara ett litet hål kvar att lägga men solljuset försvann och myggen kom fram och helgen tog slut.
 Kvar blev en hel del bumlingar som vi skulle bli tvungna att flytta på.

Så när J hade fixat fönsterna i killarnas sovrum så kunde jag ta några kort uppifrån igen. Fast naturligtvis fel tid på dagen så skuggorna är inte helt snygga.

 Så det sista av läggningen fick vänta till helgen efter. Då la jag färdigt medan T fick ta upp mer sten från rondellen i trädgården så att vi skulle ha så det räckte och han fick också bära bort alla bumlingar och köra fram grus som vi kunde sopa ner mellan alla springorna.

Så det enda fotot jag har från avslutat jobb. Vi skall sopa ner lite mer grus på sina ställen men i övrigt är i alla fall stenläggningen klar. Fotot är taget snabbt innan vi fick gå ner till tåget för att åka på fest så jag hann inte gå runt och fota ordentligt. Så jag ville bara säga att det är klart. Även om jag inte har före och efter kort. Det kommer när jag vädret är bättre och jag har tid att fota. Då skall jag skriva om våran plan för utekök också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar