onsdag 2 september 2015

Promenadloppis i Utby

Min kära syster S bor i Utby och i helgen som var så anordnades det en promenadloppis i Utby. Tanken var att de som hade något att sälja fick anmäla sig och sen fick man packa upp på sin uppfart och de som ville köpa kunde promenera runt i området och köpa saker av sina grannar. Blev lite av en folkfest och väldigt trevligt. Jag önskar att jag tagit lite foton när jag och syster vandrade runt och gjorde fynd på uppfarter runt om i området.
 Jag hade en budget på 400 kronor att slösa bort och efter hårt jobbande så hade jag lyckats bränna hela 200 kronor. Jag köpte en del av syster och fick en del efterskänkt av henne (Tack syster!) sen hittade jag byxor till lille E (en storlek som nästan helt saknades i våran gigantiska arsenal av kläder som killarna ärvt. Tack kompis E och kompis J). Lampan är en IKEA som jag behöver till stugan. Saknar en sänglampa där och för det eminenta priset 5! kronor så var det värt att plocka ner i påsen. Hyllan är från Serholt fick jag också för en femma. Den behöver limmas eftersom delarna är lösa men det skall nog gå att fixa rätt lätt.

Jag investerade också i lite keramik. Japp, jag har gått på den trenden. Den blåa skålen (blå! Jag vet! Det har hänt nåt med mig!) gillar jag jättemycket. Gillar den glaserade insidan mot den råa utsidan.

Vasen är också lite udda. Jag vet inte om jag är helt överens med den. Det kan hända att den får flytta hem till syrran istället. Den kanske passar lite bättre hon henne. Så nu gäller det att hitta hus och hem för mina fina fynd. Jag har väl idéer för allt fast vi har ju en fönsterrenovering som måste bli klar innan jag kan börja pynta i fönsterna. Bor ni i Göteborgstrakten så kan jag rekommendera att uppsöka denna promenadloppis när den anordnas nästa gång. Vilket nog blir till våren. Så dags att fixa lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar