lördag 12 september 2015

Småuppdateingar

Det är inte alltid som jag håller på med stora saker. Ibland håller jag på och småfixar. Efter stenläggningen så har vi försummat resten av trädgården så jag har rensat rabatter ute. Inte superkul. Fast inne så har jag fixat lite småsaker och det var det jag tänkte skriva om nu.
Jag fixade ju i ordning killarnas rum så att E skulle få plats med sin storpojkesäng fast i min hast så ordnade jag inte med saker på väggarna så nu har jag tagit mig tid med det.

Vid Js fotända av sängen så har han fått sin runda röda spegel. Den här gillar han skarpt så han blev naturligtvis jättearg när jag hade satt den uppe på bokhyllan vid Es fotända. Så det blev att hänga upp den på rätt plats. Ovanför den runda spegeln hänger en ny klocka. Vi vill öva J på klockan så att han har sin egen kändes som en bra idé. De tre små tavlorna gjorde killarna när de var små. Jag gillar de härliga färgerna så jag är glad att de kommit upp igen.

 Vid Es fotända står fortfarande bokhyllan. Efter att killarna har gett sig på böckerna så är oredan total fast det är helt ok. Jag tycker att det är härligt att de letar bland sina böcker för att hitta sina favoriter.


E har fått de falska amerikanska nummerplåtarna som jag fyndade på Ullared i somras. Jag gillar dem och för att vara i biltemat som jag har här inne så är de väldigt ok. E har också fått en sänglampa. Jag gav upp att försöka hitta någon på loppis och köpte Hektar från IKEA. Den duger bra.


J har också fått en liten uppdatering på sin sida. Ett loppisfynd. En liten hylla som höll på att gå sönder när jag räddade den. Hela fem kronor fick jag betala för den. Här med Js Bamsetidningar funkar den perfekt. Så det var killarnas rum. Så till den sista lilla uppdateringen.

 Det här har varit våran sovrumslampa under sommaren. Enda sen pojkarna tog sönder rislampan som vi hade här. Inte för att jag var kär i risskärmen så har det retat mig att vi har haft detta åbäke hängandes i taket i vårat sovrum. Så när jag var inne på lampavdelningen på IKEA så hämtade jag också upp Krusning.

 Så ett platt paket från IKEA och en gammal lampsladd gav det här fina resultatet.

 Det kanske inte är den ultimata lampan som kommer hänga i vårat sovrum för tid och evighet men för 80 kr så slipper jag reta mig på en eländig ensam glödlampa.

 Det roliga med den här lampan är att skrynkla ihop pappret för att göra själva mönstret på lampan. Jag valde att försöka behålla hörnen lite spetsiga för det fick lampan att se lite ut som en blomma.

 Så det var det. Små uppdateringar som sagt. Inte så mycket men det är skönt när saker och ting kommer på plats. Så nu är det bara resten kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar