måndag 5 oktober 2015

Nyinköp

Nä, det är inte denna söta trötta lille store treåring som är nyinköpt. Fast alldeles för trött för att öppna paket på morgonen på sin födelsedag. Paketöppning fick flytta till eftermiddagen istället. 

Och så här glad blir man när man får ännu mer Brio tåg med station. Killarna ville inte gå och lägga sig utan bara leka med tågbanan. 

Fast det var inte sötungarna som jag skulle skriva om utan en litet inköp som jag gjorde när vi var i Stockholm i helgen och hälsade på kompisar. Vilken kul helg det var! Tack PAMP med påhäng :-) Utanför hotellet som T och jag tog in på fanns det en BoConcept butik. Kul tänkte jag och sprang ner på söndag förmiddag och tittade runt. 

Jag hittade två saker som jag inte kunde lämna kvar i butiken utan de behövde flytta hem till oss. Det ena var en liten vas som är glaserad på insidan men utsidan är ruffig keramik. Det andra var ett litet hus för värmeljus. 

 Den lilla vasen fick en plats i fönstret tillsammans med en skål som jag köpte på områdesloppis för några veckor sen samt min skål som jag gjorde på pick and paint när jag var där med systerdotter E och mina systrar.

 Den andra lilla värmeljushållaren får bo med mina andra små hus som jag fick tag i på jobbet. De stod inne på en av toaletterna och jag kände bara att de behövde ett riktigt hem. Nu står alla fyra på hyllan i vardagsrummet. Jag vill inte visa en större bild av vardagsrummet just nu. För det är något som inte känns rätt här inne. Jag trodde att jag hittat en bra lösning men nu när vi bott här ett tag med den här lösningen så känner jag att något måste ändras. Vi får se när vi kommer ta tag i det. Gäller bara att hitta en bra plan. Fast jag är väldigt nöjd med mina små nya inköp!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar