fredag 11 mars 2016

I väntan på våran nya soffa

Nä. Det här är inte våran nya soffa. Alls. Det är våran gamla vanliga soffa. Fast eftersom vi får vänta till vecka 15! (japp. De är inte snabba på Mio när man beställt soffa. Förhoppningsvis så blir det så snygg som vi vill ha den) så tänkte vi att vi kunde ta och byta tyget till ett av de andra som vi har från Bemz och som passar till soffan. Vi har inte använt den här gröna för den skar sig brutalt med väggarna som vi hade innan.

Nu är det ok, tycker jag. J och E undrade om det här var våran nya soffa, de små sötnosarna. Så nu ser soffan ut lite så här. Det är lite mycket kuddar och det är ju inte så konstigt eftersom vi kommer ha en lite större soffa sen. Ser ni kudden längst ner till höger? Den har ett smalt skinnskärp fäst runt om. Tyckte jag var en kul lösning.

Så i väntan på nya soffan och mattan så har vi ställt ordning vardagsrummet lite. Tänkte visa lite saker som vi har gjort. Bilden ovan. Låt oss börja längst ner till vänster där vi har ena fotpallen. På den har vi ställt en liten porslinsbricka från Lagerhaus med en kopp som jag fått i julklapp av Ts kära syster F. I fönstret står tre små lyktor från Jula och sen kommer vi till hörnet. Jag är så stolt över hörnet.
Här finns den fina vägghängda lampan från Mio som jag måste säga att jag älskar. Den är helt enkelt superfin och kommer bli så bra i hörnet ovanför soffan. Hyllan är fem stycken Förhöja från Ikea. Så jag satte två på ena väggen och tre på den andra. Sen fyllde jag dem med lite böcker och andra saker som jag hade hemma. Tanken är att hyllan längst ner till vänster kan man ha vinglaset i när man sitter i soffan och myser. Det kommer bli så bra.

Så en helt grön soffa i väntan på soffan. Klart bättre än den rutiga men det är ju inte lika bra som det kommer bli när vi har den beigea soffan. Det kan bli så att det blir en uppdatering i kuddarna också. Det finns ett kuddfodral på Myrins nere i Kungsbacka som är så superduperhärligtjättefin!

Kan ni se det? Hur det blir med en beige hörnsoffa här? Och en randig matta med mer färg? Man kan nästan se det. Nästan. Det kommer bli så bra. Och om ni spanar i taket så har vi en ny taklampa också. Det är Tage från Mio. Jag är väldigt nöjd med den. Det är synd att vi inte har en dimmer till den bara. Med sex ljuskällor av svagaste sorten så blir det ändå väldigt ljust i ett vardagsrum. Fast en dimmer skall ju gå att ordna. Så får väl se om det blir någon mer inlägg om vardagsrummet innan det är dags för att visa det fullständiga resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar