fredag 15 april 2016

Trädgårdsfix

Det kanske bara är jag fast jag älskar ORC och följer ni inte det eller ens vet vad det är så skall jag inte introducera er. Grejen är den att när man följer det så får i alla fall jag lite ångest för vad lite jag gör och vad otillräckligt allt är och vilka fula foton jag tar och varför i hela friden jag gör ett inlägg om det här när någon annan kan göra det så mycket bättre än mig. Jag tappar fokus på varför jag gör det här. Det är ju faktiskt för att dokumentera det jag gör för att jag tycker att det är kul. Så. Dags att visa lite vad jag har fixat med i trädgården.
Det är faktiskt att avsluta lite projekt som inte blivit avslutade innan. Så låt oss börja.
Först så är jag äntligen klar med skyddande staketet/räcket under balkongen. Vi började med inget skydd.
Före
 Blev nästan klar men fick slut på virke. Jag skrev om det och irriterande var det.
Mellantiden
Så här fick det sen se ut hela vintern. Jag kom inte iväg till brädgården för att köpa mer virke. Det kanske inte syns alltför tydligt att det saknas ribbor längs ner på staketet. 
Efter
Men nu det klart. Lite mindre växter man jag skall råda bot på det med. Nu är det projektet klart i alla fall. 
Så över till nästa projekt. Soptunnorna. Det var inte lika länge sen jag skrev om dem och jag nämnde redan då att jag skulle bygga något runt dem och det är gjort nu. 

Före
 Så från det här läget så ser det så här ut istället inifrån trädgården.
Efter
Lille J är besviken för nu kan han inte längre ta sig in i trädgården den här vägen. Jag är glad för att det ger den avskärmning som jag var ute efter. Nu slipper jag titta på baksidorna av de fula soptunnorna. Det kanske inte är perfekt men det är helt klart bättre. Den uppmärksamme lägger märke till att stolpen längst in mot stenen inte ser riktigt ut som den skall och det är korrekt. Saken är den att den sista stolpen fick jag inte ner i marken så jag sågade bort stolpskon och skruvade fast stolpen i busken/häckväxten vars rot går ner precis vid stenen. Det är väl inte rätt sätt att göra det men för mig duger det. 

Om ni undrar hur det ser ut framifrån/från gatan så är det så här det ser ut nu. Jag kan väl säga att jag tycker det är bättre. Vi har inte riktigt börjat använda det här systemet så jag kan inte säga vad jag tycker om sorteringen här i fast jag kan tycka att med de möjligheter som vi hade för att placera soptunnorna så tycker jag att den här lösningen duger. Det blev ok. Jag gör i alla fall en check i rutan och säger att det är klart. Så dags att spana in mer ORC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar