lördag 28 maj 2016

Tuttelampa försvinn!

Den här lampan som vi har i våran övre hall är som en nagel i ögat. Jag vet inte vad det är som får det att krypa i mig men jag verkligen integillar den jättemycket! 

Det är med den här lampan som med så mycket annat att efter ett tag så glömmer jag bort att titta på den. Jag ignorerar att den finns och fortsätter att leva med den fast det ser ut som vårat tak har fått en glastutte från en amason-kvinna eller nåt sånt. När vi satte upp Tage i vårat vardagsrumstak så fick ju en sjögräs/plastlampa av 70-talssnitt över, T tänkte slänga och jag tänkte att jag äntligen kunde bli av med glastutten i övre hallen. Så T la in sjögräs/plastlampan i klädkammaren på övervåningen. Ungefär tre steg från var den borde hänga och så gick tiden... 


 Men nu äntligen tog jag tid att byta ut lampan. Det tog tio minuter. Det inklusive fotografering också. Tio minuter. Varför i hela fridens namn har jag inte gjort det här tidigare!

 Så nu hänger denna plastiga skönhet på plats. Det är väl en lampa som kanske inte tilltalar alla men för mig så är den perfekt i sin enkelhet och sin 70-tals uppsyn. Sjögräs och plast. Kanske inte det som kommer bli poppis imorgon men oj vad jag gillar den. Inte i vardagsrummet där den kändes liten och felplacerad men här. Perfekt. Och det bästa av allt. Amason-tutten finns inte mer! Eller jo. Den hamnade i klädkammaren. Någon köpare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar