måndag 10 oktober 2016

Lekrummet - Världens enklaste uppdatering

52 kronor kostade den här lilla uppdateringen. Det är dynorna till de här stolarna som killarna har i sitt lekrum. De är gröna och det var absolut inget fel på dem. Jag gillar det gröna. Passar bra med duken och det passar bra till väggmålningen som jag målade för ett tag sen. Men så hittade jag det här tyget....
Tyget är från IKEA och heter MATTRAM. Eftersom mina killar gillar att leka katter och orange passar bra med grönt så kändes det som att stolarna behövde en uppdatering. För det eminenta priset 52 kronor så gör det inget att killarna sannolikt kommer skita ner dessa. Fast eftersom det tog 15 minuter att klä om tre stolar så kan jag göra om det här igen när jag hittar ett nytt tyg.

De verktyg man behöver för att byta tyg på lösa stolsdynor är en häftpistol och en sax. Sen är det bara att klippa till tyget och fästa det med häftapparaten. Jag valde att lämna det gamla tyget på. Vill man vara duktig så kan man ta bort det gamla tyget först. Någon gång så kommer jag ta bort allt gammalt tyg och byta ut stoppningen i stolen. Då är det lite mer omständligt men absolut inget svårt.

Så. Fem minuter senare så hade jag en ny stolsits för en stol. 10 minuter till så hade jag gjort färdigt alla tre stolarna.

Så här blev det på plats. Det här rummet är ju inte klart på något sätt. Fast killarna trivs här. Det målas och leks med sand här på på bordet. Stolarna har fått sin beskärda del av både sand och pennmärken nu men vad gör det när det tar en kvart att göra om? Så nytt liv för gamla stolar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar