söndag 16 oktober 2016

Sovrummet - Val av tapet

Nu är det dags för att ta tag i vårat sovrum! Först ut tapet! Eller egentligen är det inte först ut. Det pågår lite jobb nere i garaget också fast mer om det lite senare. Det tar sån tid! Så låt oss återgå till tapet.

Vi har ältat och ältat detta tapetval. Eller jag har ältat och ältat. T önskar bara att jag någon gång skulle kunna bestämma mig. Så för att göra beslutsprocessen lite enklare så beställde jag prover hos Tapetorama.
Ivar Ljusgrön, Sandberg
Felix, Sandberg
Sweet Pea 1, Cole & Son
Elisabeth Cream, Sandberg
Roberto 02, Boråstapeter
Så hur fick jag fram de här? Genom att kolla på många olika tapeter. Och sen kolla på några till. Sen välja ut ett 20tal som T fick gilla eller rata. Kvar blev kanske ett 10tal. Några av Ts alternativ kändes då inte längre ok för sovrummet och klar blev den här kortlistan.

Ivar Ljusgrön, Sandberg
Ivar var kul med fåglarna fast jag kände att den var lite blek i färgerna. Lite för mycket grått för min smak även om tanken är att den skulle vara ljusgrön. Det här var Ts favorit när jag frågade honom vilken han gillade bäst när vi kollade prover på datorn.

Felix, Sandberg
Felix har trollsländor. Jag gillar trollsländor.
Sweet Pea och Elisabeth Cream
Sweet Pea är jättefin med det röda i. När J fick välja favorit så valde han den. Elisabeth Cream kändes som en mer säker variant av Felix och Sweet Pea.
Till höger Roberto 02
Robero med sina vattenfärger var jag verkligen helt förtjust i på proverna innan. Även om färgerna inte är helt i min smak. 

Så vilken skall vi välja? Jag frågade familjen. E vägrade svara. Han är skön på det sättet. J valde som sagt Sweet Pea. T valde Felix. Så vad valde vi då? Jag vet ju att min röst är den starkaste här. Mest för att jag bryr mig där resten av familjen inte gör det. Fast i det här fallet lyssnade jag på min make också. Det kommer nog bli Felix! Hade varit intressant att se om ni håller med? Eller om vi bör välja något annat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar