lördag 14 januari 2017

Liten uppdatering i vardagsrummet

Vi gjorde ju om vårat vardagsrum förra våren. Det ser fortfarande ut som bilden ovan fast vi har ett soffbord och mattan är röd för tillfället. Den röda mattan skall flytta på sig snart igen och den här mattan i bilden ovan skall komma tillbaka. Vi har några andra kuddfodral också men i stort sett samma. Förutom i hörnet till höger i bilden ovan där det har stått en stor monstera? och en garderobsblomma. De fyllde upp hörnet bra och jag gillar att ha gröna växter.

Men så var svärföräldrarna hos oss innan jul och de hade med sig en sak som jag spanat in hemma hos dem. Ett litet piedestalbord. Nu är det så att jag inte känner till något om piedestalbordet och jag missade fullkomligt att fråga om de visste något mer så jag ber om ursäkt i förväg om jag skriver något tokigt.
 Den har två hyllor av sten. Kan vara grön marmor kanske? Och sen så är den förgyllt trä i övrigt med lejontassar. Det är inte våran normala stil men oj vad jag tycker den är fin! Våra stora växter fick flytta ut från vardagsrummet och in fick piedestalen flytta istället.

Jag tycker den pryder sin plats här i hörnet. Det ger ett luftigt och härligt utseende. Jag kan känna att det kanske saknas något ovanför? Eller så är kanske spegeln för liten eller fel form? Det är lite för mycket avlångt? Det kanske behövs nåt runt? Jag får fundera vidare på det.
Väldigt fin är den i alla fall. Det är kul att ha ett uddainslag och när det är så fint som den här piedestalen så är jag nöjd. Tack så mycket H och G för den fina presenten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar